יום שבת, 3 בדצמבר 2011

השמלה השחורה הקטנה

בשנת 1926 הייתה מהפכה בעולם האופנה - מעצבת האופנה קוקו שאנל הציגה שמלה שחורה בגזרת A ובאורך הברך. קשה להאמין, אבל באותו זמן הגזרה נחשבה למאד נועזת ופורצת דרך. אם עד אותו זמן bשים לבשו שמלות מאד ארוכות עם מחוכים חונקים, הרי שהשמלה השחורה של קוקו שאנל הייתה מאד משוחררת וחופשיה. מהרגע שהשמלה הוצגה היא הפכה ללהיט עולמי שאומץ פעם אחר פעם ע"י אייקוני אופנה שונים.
בשנות השלושים הייתה זו ווליס סימפסון, הדוכסית לבית ווינדזור , שהכריזה ש"אין דבר אחר ללבוש מלבד השמלה השחורה". בשנות הארבעים הפכה השמלה השחורה לאחד מסימני ההיכר של הזמרת זו אדית פיאף ובשנת 1961 הופיעה שחקנית הקולנוע אודרי הפבורן בסרט "ארוחת בוקר בטיפני" כשהיא לובשת שמלה שחורה שהפכה גם אותה לאייקון אופנה.
השמלה השחורה מלווה אותנו גם היום ולא עושה רושם שהיא הולכת להיעלם מהנוף האופנתי. מה סוד הקסם של שמלה קטנה ושחורה? 

1. שחור זה צבע מרזה. מה לעשות, אבל ההסבר הפשוט הוא כנראה גם המדויק ביותר.

2. שחור משתלב עם כל צבע אחר ככה ששמלה שחורה יכולה להשתלב נהדר עם נעליים, מגפיים, גרביונים, שרוולון, מעיל, צעיף, כפפות וכל פריט נוסף בכל צבע שהוא.

3. הצבע השחור במרכז הגוף עוזר להדגיש את הידיים, הרגליים ובעיקר את הפנים.

לצבע השחור יש יתרון נוסף - שחור זהו צבע מאד ניטרלי וסולידי שמאפשר להשתולל בעיצוב השמלה מבלי שהיא תראה מגוכחת. להלן מספר דוגמאות לפרשנויות מודרניות ומגוונות לאותה שמלה קטנה ושחורה (שברבות השנים התקצרה הרבה מעל הברך):








תגובה 1:

  1. השבוע היה לי ולבעלי ערב השקה מפואר ביותר, שהתקיים במגדלי הריביירה, מלון מאוד מאוד מפואר ,וכול כך רציתי להראות במיטבי התלבטתי ללא הרף ובסוף נצחה שימלה המיני השחורה הקלאסית זה פשוט תמיד מצליח.

    השבמחק