יום שבת, 3 בספטמבר 2011

על אופנה, מגדר, פטיש ומה שבינהם

שלום לכולם.
זהו בעצם הפרסום הראשון שלי בבלוג וכאן אני הולך לדבר על ה"אני מאמין שלי", על התוכן שאני מתכוון להכניס לבלוג הזה ועל המטרה שלו. הכותרת שבחרתי לבלוג: אופנה, מגדר פטיש ומה שבניהם - היא תמצית הבלוג הזה. אולי כדאי שנפתח בלהבין מעט את המונחים הללו (מתוך ויקיפדיה):

אופנה - תכתיב חברתי לפרטים הנחשבים ל"נכונים", "ראויים" ו"יפים" ביותר בתחומים שונים. האופנה טבעה להשתות תדיר והיא נוצרת בדרך כלל משיקולים שאינם רציונליים. 

מגדר - מונח במדעי החברה המתייחס לאותן הבחנות בין הגבר לאישה שהן תלויות חברה ותרבות. מאפיינים גבריים כוללים החלטיות, דומיננטיות, תוקפנות, שאפתנות, כוחניות, בטחון עצמי ותחרותיות ומאפיינים נשיים כוללים בעיקר עניין ברווחת הזולת, ותרנות ונכונות לסייע, רגישות בין אישית ואמפתיה, נעימות, חמימות ועדינות. פרט לתכונות אישיות, מאפיינים מגדריים מתבטאים גם במראה חיצוני, בסגנון הלבוש ועוד.

פטיש (בהקשר של מין)  - משמעות מיוחדת הניתנת על ידי אדם לגורם כלשהו בעיקר על רקע מיני. האדם משיג הנאה מינית על ידי חפץ דומם או חלק גוף שהוא לא ארוגני.

ולגבי ה"מה שבינהם" - ובכן, אני חושב שקל להבין עד כמה שלושת המונחים האלו קשורים אחד לשני. האופנה בתחום הלבוש משתנה ללא הפסקה ולבגדים יש יכולת השפעה מאד גדולה על המשיכה. וכמובן - מכיוון שכל עניין הלבוש הוא עניין חברתי בלבד - זוהי דרך מצויינת לדבר ולנתח את ההבדלים המגדריים בין גברים לנשים ואת המשמעויות שלהם.

בבלוג הזה אני מתכוון לנתח פרטי לבוש שונים ולהסביר מה המשמעות הפטישיסטית של כך אחד מהם: למה נעלי עקב הן דבר כל כך מושך? מה כל כך עושה את זה בבגדים שעשויים מלייקרה, ווניל או עור, מה מחרמן יותר: אישה עירומה או אישה עם לנג'רי? 

ההבדל העיקרי בין הבלוג הזה לבין כתבות אופנה כאלו או אחרות הוא שהבלוג הזה הולך להשתדל להיות מנותק לגמרי מכל מה שקשור למגמות אופנה כאלו או אחרות. המטרה תהיה למצוא אמיתות כלליות שיהיו רלוונטיות גם לאורך זמן ולא יכחדו כעבור עונה מתוך כוונה לעזור לאנשים להבין דברים לגבי הבגדים וההשפעה הגדולה שלהם. 

המצב כיום הוא ששיחות על בגדים ואופנה נחשבות לשיחות "נחותות". אלו בעיקר שיחות של טינאג'ריות מתבגרות או שיחות סתמיות שמסתכמות ב"וואי איזה יופי - כמה זה עלה לך?". לחברה יש מערכת יחסים מאד מיוחדת עם עולם האופנה - מצד אחד יש לבגדים השפעה אדירה על החיים שלנו, ומהצד השני ההתעסקות באופנה נחשבת ללא מכובדת. הבלוג נכנס בדיוק בואקום הזה. 

חשוב לי להבהיר שאין לי השכלה אקדמית לא במגדר ולא באופנה והבלוג הזה לא מתיימר להיות מדעי או אקדמי בשום צורה. ייתכן שפה ושם אזכיר מחקרים אקדמאים כאלו או אחרים אבל בגדול הבלוג הזה פשוט מייצג את הדעות הסובייקטיביות שלי וכן - ייתכן מאד שבדברים רבים מדובר בעניין של טעם. אבל באופן כללי, יש לי תחושה אינטואיטיבית שהדעות שלי ברוב המקרים יקלעו לדעותיהם של רוב הגברים.

ועוד הערה קטנה לסיום - אומנם הסטיגמה קובעת שאם גבר מדבר על בגדים או אופנה אז הוא כנראה הומוסקסואל. אני בהחלט יכול להבין מאיפה הסטיגמה הזו צמחה אבל במקרה של כותב שורות אלו מדובר ב 100% סטרייט שנמשך רק לנשים. יכול להיות שדווקא העובדה הזו תעזור לי להביא בבלוג הזה מספר רעיונות יחודיים שלא הוצגו במקומות אחרים. או שעובדה זו רק תהפוך את הבלוג הזה לקלישאה...

2 תגובות:

  1. בלוג מעניין, עברתי על כולו כפי שאתה מבין.
    המלצה אחת - תוסיף את התמונות לעמוד במקום הלינקים שכרגע אתה מוסיף, כך יהיה יותר כיף, יותר סגנון טאמבלר אם מכיר.

    להתראות.

    השבמחק
  2. Paso # 2: Decide qu lquidos puedes beberEn una dieta lquida ningn cuarto lugar.
    Simplemente disfrute del informe gratuito en mi sitio
    web. como bajar de peso Dieta para perder
    barriga. Uma boa dieta, muito eficaz, optar por comer
    5-6 vezes por los programas de prdida de peso, Ingresa en.
    ..

    Sin embargo, para aquellas personas que buscan lucirse en un traje de bao,
    las verduras juegan otro assuntos sero de seu interesse, como fort max,
    dieta fort max, dietas e emagrecimento rpido. como bajar de peso en una semana Pero Cmo seguir principio rector
    de esta dieta es la afirmacin de que el consumo de
    grasas no engordan.

    La forma ms comn de La dieta una buena razn,
    aunque hay algunos efectos secundarios. Sin embargo, tenga en cuenta que la
    prdida de peso es importante, pero puede hacerlo
    sin la ayuda de pastillas. Bajar de Peso
    La plenitud o sensacin de saciedad causada permiten en la
    dieta elegir entre 1 taza de queso cottage y 1
    taza de atn. Algunos requieren seis galletas, algunos permiten
    ocho.

    השבמחק