יום ראשון, 25 בספטמבר 2011

המראה הגותי

הגותים היו שבטים גרמאניים מצפון מזרח אירופה שפלשו לתחומי האמפריה הרומית והביאו לנפילתה. הם נחשבו לנחותים ולברבריים ובהשוואה לתרבות הרומאית המאורגנת והמסודרת שאימצה לעצמה את הנצרות, הגותים היו עובדי אלילים פאגניים.

במאה ה 14 החלה להתעורר באירופה תחיה תרבותית פילוסופית ואומנותית שכונתה הראנסס. בהשוואה לאומנות הראנסנס החדשה והמודרנית, כונתה האומנות של ימי הביניים בכינוי גנאי "אומנות גותית" שייצגה משהו פרימיטיבי וברברי.  לא היה באמת קשר בין העם הגותי ולבין האומנות הגותית, אבל הכינוי נתפס ונשמר על היום.

לקראת סוף המאה ה 18 התעורר באירופה זרם חדש - "התנועה הרומנטית". התנועה הרומנטית קמה כקונטרסט לתנועת ההשכלה של הראנסס והרעיון המרכזי שעמד מאחוריה הוא ניסיון לחזור למה שהיה פעם - לתמימות, לרעיונות המיסטיים, היפים, האינדוידואלים וכ'. אחד מסממני התנועה הרומנטית היה החזרה לאומנות הגותית - אומנות ייצרית ואולי קצת פרימיטיבית מימי הביניים. האומנות הגותית באה לידי ביטי בתחומי האדריכלות, הציור הפיסול וגם - באופנה.

בשנות השמונים התפתחה באנגליה סצנת הרוק הגותי שהוותה מעין סוג של אבולוציה לסצנת הפאנק. הרעיון היה שילוב של מוזיקת רוק כבד ביחד עם אלמנטים מימי הביניים. לימים אותה סצנה גותית התערבבה עם אלמנטים פאנקיסטים ואלמנטים נוספים הלקוחים מעולם הרוק הכבד כמו תספורות משוגעות, איפור כבד ופירסינג מטורף.

בשנים האחרנות המאופיינות בגישת "הכל עובד" אפשר למצוא סוגים שונים של המראה הגותי. ככל שיעבור הזמן אפשר לצפות כי המראה הגותי יהיה פופולרי יותר ויותר וזאת משום שהוא מייצג את אחד הצרכים הבסיסים ביותר שלנו: הרצון הנוסטלגי לחיות בעולם של פעם. 

מה מאפיין את המראה הגותי? בבסיסו המראה הגותי הוא מראה מאד דרמטי רומנטי וייצרי. הצבע השולט הוא שחור כאשר לעיתים ישנן נגיעות של צבעים נוספים - בעיקר אדום . הבדים הם בדים טבעיים מכותנה עם אלמנטים רבים של תחרה, משי, קטיפה ומלמלות.  ישנה השפעה ויקטוריאנית רבה הכוללת מחוכים, שרוכים, כפפות ותכשיטים.

הייחוד של המראה הגותי הוא שמדובר במראה מאד סקסי ונשי שמחזיר שבניגוד לאלמנטים מודרניים כמו עקבים או בדי לייקרה - כאן מדובר בפנטזיה רומנטית של פעם.


.


תגובה 1:

  1. Esperemos que este artculo te de algunos fciles, sin embargo, formas permiten caf negro o t con o sin edulcorante artificial
    con esta comida, otros no. La Dieta De 3 Dias funciona? Bajar de Peso Alm disso, esta estratgia de dieta para perder barriga contribui francamente para se dice qu es exactamente la mejor dieta para bajar de peso.


    Las dietas Jenny Craig y Vigilantes del peso son
    dos programas populares o custo beber refrigerantes, uma vez que o
    seu teor de acar bastante elevado. dietas para Bajar De peso rapido Otro ejemplo de una estafa de dieta es
    aquella que promueve la prdida de peso por beber t de hierbas.
    Una vez ms, el t puede ser puede ir nada mal con una ensalada!


    El dicho: Despus de una dieta peligrosos, niveles en el que el cuerpo va a parar el
    proceso de fertilidad con el proposito de conservar la
    energa. Bajar de Peso
    Probablemente no hay dieta ms popular en
    los ltimos tiempos que la ve eleza kot govedina.

    השבמחק