יום שבת, 1 באוקטובר 2011

למה פטיש מאיים על בחורות?

כשחושבים על זה מנקודת מבט גברית, הרעיון של הפטיש הוא רעיון מאד הגיוני ונוח. זה כמו כפתור הפעלה לחרמנות - כשהבחורה רוצה להדליק את הבחור היא פשוט מתלבשת בצורה מסויימת. לפעמים מספקי לבחור באיזשהו פריט לבוש אחד מסויים שיעשה את כל העבודה.
בזמן שיש בחורות שמצליחות להנות מעולם הפטיש, המון בחורות מאויימות ממנו וסובלות מזה לא מעט. מה כל כך מאיים בעולם הפטיש?
אפשר להבין בחורות שלא רוצה להתפס כבחורות זולות או בחורות שמשדרות מיניות ולכן נמנעות מללבוש לבוש פרובקטיבי. ואכן - רוב הלבוש הפטישיסטי הוא לבוש פרובוקטיבי למדי. אבל - גם כשמדובר בפרטי לבוש די תמימים כמו גרביונים או חותולות, עדיין קיים משהו מאיים בעולם הזה.
כנראה שהעניין טמון בכלל בצורה שקיים אצל נשים להיות מושכות וסקסיות בכוחות עצמן. הרעיון שאישה צריכה להתלבש באופן מסויים בשביל להחשב לסקסית הוא רעיון שמוציא את עניין המשיכה מהבחורה ומעביר אותו לגורם חיצוני - הבגד שאותה היא לובשת.
לגברים אין את הבעיה הזו. גבר סקסי הוא גבר סקסי - בלי קשר למה שהוא לובש. הקלישאה הגברית הקולנועית היא גבר שמתרוצץ בלי חולצה ורק השרירים שלו מספיקים בשביל לשדר סקס. במקרה של גבר הסקסיות היא חלק ממנו ואינה תלויה בשום בגד. במקרה של פטישים - הסיפור אצל אישה הוא יותר מורכב.
בפטיש יש גם עניין שוביניסטי שיכול לעצבן המון נשים. עצם הרעיון שנשים אינן חופשיות כמו גברים ללבוש כל מה שהן רוצות ושיש פרטי לבוש מסויימים שרק איתן הן יחשבו למושכות זהו רעיון שוביניסטי מאד לא שיווני ומאד משפיל עבור נשים. וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על המשמעויות המגבילות של חלק מהבגדים עצמם כמו עקבים, מחוך וכ'.
לסיכום - עבור גברים הייתי מייעץ להיות מאד עדינים כשאתם מדברים עם הנשים שלכן על הפטישים שלכם ולא לחפש את ההגיון. ועבור נשים הייתי מייעץ לנסות ולהשלים עם הפטישים השונים ולהבין שבסופו של דבר הם לא כל כך מאיימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה