יום חמישי, 20 באוקטובר 2011

פטיש הרגלים הסיני

לא הרבה יודעים את זה אבל הסינים היו הראשונים שהמציאו את פטיש כפות הרגליים. אם בעולם המודרני פטיש כפות הרגליים מתבטא בעיקר בצורה של נעלי עקב בורסיות שונות, הרי שמבקרה של הפטיש הסיני היה מדובר במקרה קיצוני הרבה יותר: הסינים מאד אהבו כפות רגליים קטנות. וכשאני אומר קטנות - אני מתכוון לממש קטנות. לא מידה 36 ולא מידה 34. אני מדבר על מידות אפילו יותר קטנות - אידיאל היופי של כפות הרגליים הסיניות היה במידות של ילדות קטנות.


לצורך השגת כף הרגל הכל כך קטנה עטפו הבחורות הסיניות את כפות הרגיליים שלהן בתחבושות מיוחדות שעיכבו את הגדילה שלהן והביאו לעיוות הצורה שלהן כפי שניתן לראות בצילום הרנטגן הבא.


המראה שקיבלה כף הרגל היה מעוות בצורה מפחידה. התמונה הבאה איננה ממלצת לבעלי לב חלש.


זה היה המחיר ששילמו הסיניות על מנת לקבל את הזכות ללבוש נעליים קטנטנות. אותן נעליים נקראות נעלי לוטוס - אלו נעליים שאורכן לא עבר את ה 15 ס"מ כפי שאפשר לראות בתמונה הבאנעליים שנגמרות לרוב בחרטום מחודד. אותו חרטום מחודד היה אלמנט אופנתי מאד בשנים האחרונות במגוון נעלי נשים בעולם המערבי, רק שבניגוד לנעליים הסיניות המסורתיות, הנעליים המחודדות המודרניות היו במידות נורמליות כך שביחד עם החרטום המחודד הן נתנו לרגל מראה מאד גדול מגושם.


כיום, בהשפעת הגלובליזציה והתרבות המערבית, אופנת קשירת הרגליים הסינית כמעט ונעלמה והסיניות לובשות נעלי עקב סטנדרטיות  - כמו שאר נשות העולם.


מה שמעניין בפטיש הסיני המסורתי זה האלמנט של הקטנת כף הרגל הנשית. אפשר למצוא וריאציות פטישיסטיות נוספות הקשורות לאלמנט זה: נעלי עקב יוצרים אשליה של רגל קטנה יותר, מכנסיים רחבים יוצרות אשליה דומה וגם חותלות או מגפים עבות בקרסול תורמות לאשליה של רגל קטנה.















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה