יום שני, 10 באוקטובר 2011

עקב סטילטו

עקב הסטילטו הוא סוג העקב הידוע ביותר. מדובר בעקב ארוך ודק במיוחד. 
הרבה אנשים יודעים שהעקב נקרא על שם פיגיון הסטילטו - בשל הדמיון במראה. מה שמעט אנשים יודעים זה שפיגיון הסטילטו קרוי על שם עט הסטילוס - כלי כתיבה רומאי עתיק. 
פעם שמעתי תיאוריה משעשת שהשם סטילטוס הוא עיוות לצמת המילים: steel toes - "בהונות מתכת". אולי בגלל שהעקבים מצריכים מהבחורה שלובשת אותן שתהיה בעלת בהונות חזקים במיוחד...
עבור המתחכמים נציין גם שלא כל עקב דק וארוך הוא עקב סטילטו אמיתי - ע"פ ההגדרה המדוייקת של עקב סטילטו העקס צריך להיות מורכב מפלדה מוצקה, בזמן שבתרבות המתועשת של ימנו עקבים עשויים במקרים רבים מחומרים אחרים כמו פלאסטיק.
האפקט של לבישת עקבי סטילטו הוא מאד משמעותי: העקב נותן אשליה של רגל רזה וארוכה יותר, כף רגל קטנה יותר, מבליט את החזה והתחת, ועוד. 
בפוסט קודם - "למה עקבים גבוהים" התייחסתי לכל אותן ייתרות ללבישת נעלים עם עקבים גבוהים. עם זאת - כל אותם אפקטים שהזכרתי מתקבלים גם מלבישת עקב שאינו עקב סטילטו. מהו הייחוד של העקב הכל כך דק על פני עקבים עבים יותר.
נתחיל בחסרון העקרי של עקב הסטילטו: העקב הוא הרבה יותר קשה ללבישה מעקב עבה. העובדה שאין כמעט נקודת אחיזה של העקב על הקרקע דורשת מהבחורה שלובשת אותו לא מעט קורדינציה, עדינות ודיוק ולא פחות חשוב - תרגול. בשביל ללבוש נעלי סטילטו בצורה יפה וסקסית צריך להתאמן לא מעט. כאשר בחורה לובשת עקבי סטילטו ללא תרגול מתאים היא במקרים רבים תראה מגושמת וממעט מגוחכת. אין דבר פחות סקסי מבחורה שמדדה על נעלים בצורה לא יציבה. ורסיות עבות יותר של עקבים הן הרבה יותר פשוטות ללבישה ומאפשרות לבחורות חסרות תרגול ללבוש אותן להראות סקסיות די בקלות.
בעצם החסרון העקרי של עקב הסטילטו הוא גם הייתרון העקרי שלו - כאשר בחורה כן מצליחה ללכת בצורה יציבה  , זה הרבה יותר מרשים וסקסי מאשר אם היה מדובר בעקב רגיל. העובדה שמדובר בפריט לבוש שמצריך עדינות, תשומת לב, ותרגול גורמת לבחורה שלובשת אותו איזשהו סמל - תראו אותי, הצלחתי ללבוש עקבי סטילטו.
מובן שהכשרון התרגול הנדרש מלבישת עקב הסטילטו זה לא הדבר היחידי שהופך אותו לכל כך נחשק - עקב הסטילטו הוא גם עקב הרבה יותר אלגנטי משאר העקבים. המראה הדק והרזה שלו נותן לו פאסון מיוחד שהופך אותו להרבה יותר מתאים לארועים חגיגיים. אולם עדיין האתר שבלבישה הוא עניין מאד משמעותי בכל מה שקשור לעקב הסטילטו.


ואם כבר בחרנו לעקב הסטילטו, איך אפשר להאצים את האפקט?
1. לוודא שהנעליים מתאימות ב 100%. הנעל חייבת לשבת בצורה מושלמת על מנת שתנתן לרגל יציבות.
2. לתרגל לתרגל לתרגל. חשוב מאד לדעת בדיוק איך הולכים עם נעלים כאלו. זה בהחלט לא עניין פשוט.
3. מגף עם עקב סטילטו עושה הרבה יותר רושם מנעל סירה עם עקב. העובדה שמגף עוטף את הרגל וזאת מעט פרוצדורה להוריד אותו מחזקת את אפקט העקב, בזמן שבמקרה של נעל סירה הידעה שבכל שלב הבחורה יכולה תוך שניה להוריד את הנעל הופכת את העקב למעט פחות משמעותי.
4. השילוב של ג'ינס סקיני עם עקב סטילטו הוא שילוב מנצח. כאשר מדובר בג'ינס מתרחב, עקב סיטלטו ילך קצת לאיבוד ולא ישתלב כל כך טוב. במקרה של ג'ינס מתרחב עדיף ללא ספק לבחור בגזרת עקב עבה יותר או לוותר בכלל על העקב.
5. יש פוזיציות מסויימות שמושכות תשומת לב רבה לכיוון העקבים כמו בדוגמה הבאה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה