יום שני, 28 בנובמבר 2011

פטיש הקיגורומי היפני



בעבר הזכרתי את פטיש הזנטאי היפני. היום אני רוצה לספר על פטיש יפני נוסף שיש לו מספר אלמנטים דומים מאד לזנטאי: הקיגורומי. קיגורומי זוהי תחפושת של דמות מצויירת מעולם האנימה היפני. השם קיגורומי מגיע מחיבור המילים היפניות "קירו" (שפירושה "ללבוש") ו"נויגורומי" (שפירושה "בובה ממולאת").


מה שמייחד את תחפושת הקיגורומי הוא העובדה שבדומה לזנטאי, גם כאן התחפושת מכסה את הגוף כולו - כולל כפות הידים וכולל הפנים והעיניים בפרט. אם איזשהו חלק מהגוף האמיתי של האדם נחשף - לא מדובר בקיגורומי אמיתי. אל דאגה - בדומה לזנטאי, גם כאן התלבושות מאפשרות מעבר של אוויר וכן גם מאפשרות ללובש לראות דרכן.


כמו במקרה של הזנטאי, גם הקיגורומי נראה מאד מאיים ממבט ראשון. אנחנו רגילים לראות אנשים לבושים בבגדים שונים בחיי היום יום, אבל ברגע שהאדם לובש מסיכה ואנחנו לא רואים את הפנים שלו זה מראה לא שכיח וקצת מפחיד.


אחרי שמתרגלים לרעיון, אפשר להבין מה יכול להיות מושך בקיגורומי: האדם הלובש את התחפושת בעצם משתנה חיצונית ב 100% מה שמאפשר לו (ולפרטנר שלו) להיות משוחרר יותר ולהתגבר על מיני מחסומים. אבל כנראה שבקיגורומי יש משהו קצת מעבר לעניין זה. אני חושב שחלק מהעניין זאת העובדה שהאדם הלובש את התחפושת הופך לדמות מצויירת לא אנושית, וישנם אנשים שיכולים דווקא להתחבר יותר לאותו חוסר אנושיות.


כך או כל, מדובר בהחלט בתופעה מעניינת שמאד נפוצה ביפן. 
להלן מספר דוגמאות:


דוגמה 1


דוגמה 2


דוגמה 4


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה