יום רביעי, 9 בנובמבר 2011

משרתת צרפתיה

כפי שהסברתי בעבר, יש הרבה הרבה קשר בין פטיש לשוביניזם: הפטיש מקבע את התפיסה שנשים צריכות להתלבש באופן מסויים כדאי להחשב לסקסיות,  ובד"כ הלבוש פטישיסטי הוא לבוש לא נוח ומגביל. דוגמה מובהקת וקיצונית לרעיון זה אפשר למצוא בפנטזיה של המשרתת הצרפתיה.

המראה של המשרתת הצרפתיה הוא מראה שהתפתח מתוך תרבות המשרתות שהייתה נהוגה במאה התשע עשרה. מדובר במדים שעיקרם שמלת מיני מתנפנפת שחורה, סינר לבן, גרביונים שחורים, נעלי עקב גבוהות, ומטפחת לראש. בפנטזיה, אלו המדים של משרתת שכל תפקידה הוא לנקות ולסדר את הבית. אגב - לא ברור מה הקשר לצרפת. השימוש במשרתות היה נהוג בכל רחבי אירופה.

אם ננתח את הפנטזיה של המשרתת הצרפתיה, הרי מדובר כאן במקרה מאד קיצוני של פנטזיה שוביניסטית למדי: האישה בפנטזיה היא כנועה, היא ממעמד נחות והיא צריכה לעשות את כל העבודות הנחותות של נקיון הבית. האישה היא בעצם משרתת. אבל זה לא נגמר כאן - המשרתת הצרפתיה עושה את כל העבודות האלו בזמן שהיא לבושה בבגדים סקסיסטיים ומאד לא פרקטיים: עמידה ממושכת על עקבים גבוהים היא לא דבר ממלץ, עבודה עם שמלת מיני מאד מקשה להסתיר את התחתונים, ובכלל כל עניין המדים הוא עניין מאד לא טבעי. מי שראה פעם במציאות עוזרת בית בעבודה בוודאי שם לב להבדל האדיר בין המראה המתותק של המשרתת לבין המראה הזרוק של עוזרת הבית שלבושה לרוב בטרנינג דהוי ונעלי ספורט.

הפנטזיה של המשרתת הצרפתיה היא תמהיל של פנטזיה מאד שוביניסטית וברברית. התשוקה באישה נשלטת, חלשה, ממושמעת, שתנקה את הבית, ותעשה את כל זה באלגנטיות ובסקסיות.

להלן מספר דוגמאות:








ולסיום, ניקח את הפטיש עוד צעד אחד קדימה: לא רק שהאישה היא משרתת שצריכה לנקות את הבית ולא רק שהיא לבושה בבגדים מגבילים וסקסיסטיים: בתמונה הבאה המשרתת הצרפתיה גם קשורה - מה שעוד יותר מחזק את האלמנט השוביניסטי של הגבר החזק והשולט.















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה