יום שבת, 26 בנובמבר 2011

לא רק בלונדינית

הקומדיה הרומנטית "לא רק בלונדינית" וההמשך שלה, הן שיר הלל לקלישאת הנשיות. הסרט משנת 2001 מספר את סיפורה של אל וודס (בכיכובה של ריס וית'רספון) - שהיא התגלמות כל הסטיגמות של בחורה כוסית בלונדינית - חייכנית, חסרת מודעות, סופר רגישה והכי חשוב - מתעניינת בעיקר בטיפוח ובאופנה. תוך כדי עלילת הסרט אנחנו מופתעים לגלות שאותה בלונדינת היא למעשה בחורה חריפה שמצליחה לסיים תואר במשפטים במכללת הרווארד ועל הדרך גם לפתור פרשת רצח מסובכת.


המסר הטריוויאלי של הסרט הוא שאסור לנו ליפול בפח של הסטיגמות ולפעמים דווקא מי שתפס על ידנו כטיפש או לא רציני יכול להתגלות לנו כאדם מאד חכם. מסר טריוואלי נוסף זה שצריך להאמין בעצמך וללכת עד הסוף עם החלומות שלך. לדעתי הסרט ניסה להעביר גם מסר נוסף: הסרט בא להראות לנו שאפשר להצליח בחיים, אפילו עם קריירה רצינית בתחום המשפט, וזאת תוך כדי שמירה על נשיות מוקצנת. בעולם שלנו, שהוא עדיין עולם גברי, הרבה פעמים נשות קריירה מרגישות (בצדק) שהן צריכות להצניע כמה שיותר אלמנטים נשיים על מנת להתקדם, והסרט ניסה להראות אלטרנטיבה מקורית ומאד אופטימית.


על מנת להציג את גיבורת הסרט ככוסית בלונדינית מלאת סטייל, הסרט הפך להיות תצוגת אופנה אחת גדולה עם מגוון תלבושות נשיות ובעיקר ורודות. להלן מספר דוגמאות:



עם שמלה ורודה


ועוד שמלה ורודה


עם שמלה ורודה על רקע בית המשפט האפור


ועוד תמונה מבית המשפט


עם שמלה ומגפיים ורודים


עם שמלה ורודה וסנדלי עקב  - ועוד זווית


עם חליפה ורודה וכפפות לבנות


עם ג'ינס, טישרט, ועליונית שמשדאגת את ההופעה


עם ג'ינס, סווטשרט, וצעיף - מדהים כמה שצעיף קטן יכול לעשות הבדל.



כשפנפנה במסיבת תחפושות - בסרט הגיבורה מגלה שבסוף לא מדובר במסיבת תחפושות, וכך היא מרגישה מגוכחת. מהצד השני אפשר לשאול את השאלה - האם התחפושת הזו אינה מוגזמת גם למסיבת תחפושות...?


ועוד תמונת שפנפנה


ולסיום, איך אפשר בלי בובת הברבי בהשראת הסרט, שבהרבה מובנים סוגרת מעגל משום שהדמות בסרט היא בעצם סוג של ברבי בעצמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה